AMUSE BOUCHE GEISLER GA-I-SU-RA
Srdečně zveme na ochutnávku plánované výstavy kaligrafa, japanologa a novináře Petra Geislera.
Od 1. prosince jej můžete v Prostoru 18 na Senovážném náměstí poznat také jako fotografa.
3. 12. 2024, 19:30: Promítání diapozitivů Petra Geislera z Japonska
Zveme vás na fascinující promítání diapozitivů Petra Geislera z jeho cest po Japonsku. Odborným komentářem večer obohatí japanolog Martin Vačkář (Petra kamarád a spolužák). Nenechte si ujít večer plný inspirace a japonské kultury a zákulisních historek.
5.12. 2024, 10-15: Workshop kaligrafie a SUMI-E, 10-15h (plně obsazeno)
Dřevěný had, symbol roku 2025, se stal tématem připravovaného workshopu, kterým provede Kaoru Ishida, ilustrátorka, kaligrafka a lektorka tušové malby. Workshop účastníkům nabídně vhled do práce s tuší a štětcem a provede rozdílnými technikami kaligrafie a tušové malby sumie.
6.12. 14h Komentovaná prohlídka se sestrami Annou a Ester Geislerovými
Zažijte s námi jedinečnou komentovanou prohlídku. Přijďte se ponořit do fotografického světa našeho táty, Petra Geislera. Ukázka jeho fotografií z Japonska, promítání kaligrafií, povíme vám jaké máme plány s natáčením v Japonsku, dokumentu Dvě deci tuše a co se chystá dál. Nechte se inspirovat a nasát kreativní atmosféru. Těšíme se na vás!
Informace a kontakt: geislerovae@gmail.com
AMUSE BOUCHE GEISLER [GA-I-SU-RA – geisler], je první malou ukázkou z chystané výstavy díla Petra Geislera, která se uskuteční v Centrum umění DOX, na jaře 2026.
Chceme vám představit dosud v zásadě neznámou tvorbu japanologa, všestranného umělce, novináře, a především renesančního člověka Petra Geislera. Jeho dílo se skládá především z japonských kaligrafií, experimentálních foto kaligrafií a fotografií. A právě fotografie jsou dílem rozsáhlejším, než jsme tušili a tak jimi chceme jeho pohled na svět a hlavně Japonsko uvést.
Petr Geisler se narodil 5. ledna 1949 v Praze. Japanologii začal studovat na Univerzitě Karlově v Praze, v roce 1967. Věnoval se překladu básní haiku. Později se stal novinářem a pracoval pro redakci největšího japonského deníku Yomiuri Shimbun až do své smrti v roce 2009. Právě v jeho kanceláři vznikaly největší kaligrafické poklady jeho tvorby, které jsou zastoupeny v asijské sbírce Národní Galerie v Praze. Ke kaligrafii přistupoval zcela neortodoxně a přesto z velikou úctou k této tradiční tvorbě.
Fotografování bylo další z mnoha jeho talentů a především téměř denní potřeba, skrze kterou nám ukazoval krásu, kterou byl schopen vidět, ale málokdy sdílet verbálně.